Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Ποια είναι η νέα υπηρεσία του Facebook που αλλάζει όλα όσα ξέραμε!



Ποια είναι η νέα υπηρεσία του Facebook που αλλάζει όλα όσα ξέραμε!

«Δεν φτιάχνουμε το ευρετήριο του Ίντερνετ. Φτιάχνουμε το ευρετήριο του δικού μας χάρτη», δήλωσε ο Mark Zuckerberg, παρουσιάζοντας το Graph Search. Αλλά και ο ίδιος γνωρίζει καλά, όσο κι αν υποβίβασε τη σημασία του νέου του εργαλείου, ότι η νέα μηχανή αναζήτησης μπορεί να ανταγωνιστεί μέχρι και το Google σε δημοφιλία. Γιατί πολύ απλά θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του Facebook να ψάχνουν ανάμεσα στις φωτογραφίες, τα ενδιαφέροντα, τα μέρη που έχουν επισκεφθεί των φίλων και των γνωστών τους με εξαιρετικά εύχρηστο τρόπο.

Ας πούμε ότι θέλετε να τι μουσική ακούν οι συνάδελφοί σας. Πληκτρολογείτε "τι μουσική ακούν οι συνάδελφοί μου;" και λαμβάνετε μια πλήρη λίστα. Αρκεί, βέβαια, να έχουν συμπληρώσει όλοι αυτοί μουσικούς και συγκροτήματα στα ενδιαφέροντά τους. Οι πρώτες κριτικές από τις ΗΠΑ, όπου ξεκίνησε να παρέχεται η το Graph Search είναι διθυραμβικές.
Βέβαια, δεν είναι και λίγοι αυτοί που εφιστούν την προσοχή των χρηστών στο τι προσωπικά δεδομένα ανεβάζουν και πόσο ορατά τα αφήνουν να είναι. Το newsbomb.gr φρόντισε ήδη να σας παρουσιάσει ένα κατάλογο με όλα όσα πρέπει να προσέχετε εν όψει της νέας υπηρεσίας. Δεν χρειάζεται, βέβαια, να αρχίσετε να ανησυχείτε ακόμη, αφού το Graph Search θα αργήσει πολύ να έρθει στην Ελλάδα. Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για μια "βαριά" υπηρεσία που χρειάζεται αρκετά τεστ μέχρι να είναι σίγουρη η Facebook ότι λειτουργεί άψογα. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Zuckerberg, η παράδοση στους χρήστες εκτός ΗΠΑ (από εκεί ξεκίνησε η χρήση του Graph Search) θα γίνει πολύ αργά.
Σκοπός της Facebook με αυτή τη νέα υπηρεσία είναι να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία από το είδος της αναζήτησης στο διαδίκτυο που παρέχει η Google. Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν μέσα από τις 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, τα τρισεκατομμύρια των «likes» και τις υπόλοιπες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των υπολοίπων χρηστών του Facebook. Όμως, μπορούν να δουν μόνο το περιεχόμενο που οι χρήστες έχουν ορίσει είτε ως ανοιχτό σε όλους. «Oι χρήστες θέλουν ένα εργαλείο αναζήτησης που μπορεί να τους βοηθήσει να αποκτήσουν πρόσβαση σε πράγματα που οι άνθρωποι έχουν μόλις μοιραστεί μαζί τους», είπε ο Zuckerberg.
Στην ουσία, το Graph Search, με το να είναι τόσο εύκολο στη χρήση και τόσο ελκυστικό θα κάνει όλο και περισσότερους χρήστες να θέλουν να μοιραστούν πράγματα με τους υπόλοιπους. Αν τόσο καιρό ορίζουμε ως "μη ορατά σε όλους" τις φωτογραφίες ή τα likes μας, επειδή φοβόμαστε ότι το Facebook θα τα διαχειριστεί εμπορικά για λογαριασμό του, ίσως τώρα να αλλάξουμε στάση, αφού πια θα βοηθάμε τους φίλους μας με τις πληροφορίες αυτές. Αν, για παράδειγμα, κάποιος βρίσκεται στο Λονδίνο και ψάξει "ποια εστιατόρια αρέσουν στους φίλους μου", για να δει πού θα πάει να φάει, τότε ίσως να μην το σκεφτούμε πριν κάνουμε like στη σελίδα του εστιατορίου που μας άρεσε όταν είχαμε κάνει κι εμείς αυτό το ταξίδι.
Φυσικά και όλη αυτή η ιδέα έχει εμπορικές επεκτάσεις. Στην ερώτηση, για παράδειγμα, "τι μουσική ακούν οι συνάδελφοί μου;", τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να έρχονται με links σε μουσικά sites για downloads. Ο Mark Zuckerberg, πάντως, σχολίασε ότι τα πλάνα του δεν φτάνουν ως εκεί, προς το παρόν: «Θα μπορούσε να γίνει μια επιχείρηση με την πάροδο του χρόνου, αλλά προς το παρόν έχουμε επικεντρωθεί στην οικοδόμηση μιας νέας εμπειρίας για το χρήστη. Θα πρέπει πρώτα να φτιάξουμε κάτι που είναι υψηλής ποιότητας. Αυτή είναι η υπ' αριθμ. 1 αποστολή μας».
Ό,τι κι αν λέει, πάντως, είναι σαφές πως το νέο εργαλείο θα βοηθήσει πάρα πολύ τους "πελάτες" της Facebook και την ίδια την εταιρεία να κερδίσουν από τις πληροφορίες που ανεβάζει ο κάθε χρήστης. Και εδώ, για μία ακόμη φορά, θα τεθεί το δίλημμα του "το ανεβάζω ή δεν το ανεβάζω;" και το πού ορίζει τα σύνορα της προσωπικής του ζωής ο καθένας. Αυτή είναι μια απάντηση που θα κληθεί να δώσει ο κάθε ένας από εμάς όταν με το καλό η εφαρμογή παραδοθεί και στην Ελλάδα.  
Μέχρι τότε, μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του Graph Search στο εντυπωσιακό βίντεο που ακολουθεί.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...